Avveckla aktiebolag och annonsera med stora affischer

Idag så tycks allting ske på nätet. Man kommunicerar med kunder via sociala medier, email, twitter, och andra interaktiva medier. Men det finns faktiskt situationer där ett företag som läggs ner kan behöva använda sig av en så pass traditionell metod som affischer för att låta folk få veta att man har stängt. När man ska avveckla aktiebolag så måste man tänka på hur denna kommunikation ska ske och precis vad man ska berätta via de affischer som man hänger upp på relevanta platser.

När behöver man tala om att man kommer att avveckla aktiebolag?

När man bör låta kunder få veta att företaget snart kommer att läggas ner är en fråga om deras faktiska behov att veta detta. Om det inte kommer att göra någon skillnad om allmänheten får veta någon månad innan stängning eller kanske samma vecka så kan man gott vänta. Det här gör att man slipper en massa skvaller som kan kännas jobbigt att hantera.

När det är så att ett annat företag kommer att ta över delar av de tjänster som man erbjöd så är det förstås fint att man meddelar om detta och talar om var kunderna kommer att hitta dessa. Stänger man en restaurang så kan det räcka med att man talar om detta med affischer någon vecka i förväg. Ofta har man ju en personlig kontakt med de som kommer och äter och då talar man ju om vad som är på gång på ett naturligt sätt över disk.

Vad ska stå på affischerna?

Vad man ska skriva på affischerna varierar också. Datum för när verksamheten inte längre kommer att fungera som vanligt är bra att ha med. Det förvarnar kunder om när det inte längre kommer att vara någon mening med att komma för att försöka handla, äta, eller vad det nu är som man erbjuder. Om man vill så kan man ju tala om varför man väljer att avveckla aktiebolag men det är inget måste.

Är man rädd för att det kommer att bli en massa struntprat så kan en mening eller två som förklarar varför man lägger ner vara på sin plats. Då det finns anledning till att ge lite mer djupgående information så kan man hänvisa till en hemsida, sociala medier eller kanske en email som folk kan använda för att ställa frågor.

Affischen bör vara tydlig och inte ha för mycket information så att det blir rörigt. Den bör gå att läsa på flera meters avstånd och det särskilt när det kanske är så att man måste hitta parkering för att komma till verksamheten. Om man då man kör förbi ser att den inte längre är igång så slipper man ju lägga tid på att parkera i onödan vilket kan vara tacksamt.

24 aug 2017